Sari la conținut

Casa de Pensii solicită 3 documente pentru o pensie mare la recalculare. Până când trebuie depuse?

pensie
Sursă foto: Biz
recalcularea pensiei

Casa de Pensii dezvăluie care sunt cele 3 documente care trebuie aduse pentru o recalculare a pensiei mari. Și unde, vă spunem conform noii legi a pensiilor. Acestea sunt obligatorii pentru cine solicită documente/declarații de recalculare a pensiei.

Una dintre problemele cele mai delicate pentru pensionari în momentul recalculării pensiei este emiterea adeverințelor de recalculare a pensiei. Ele pot fi de toate felurile. O parte dintre ele, majoritatea, trebuie să dovedească faptul că pensionarul a beneficiat de venituri nepermanente – prime, ore lucrate noaptea, în weekend etc.

Casa de Pensii cere 3 documente pentru o pensie mare la recalculare. Unde se depun acestea? Până când?

Aceste documente NU se iau în calcul la recalcularea pensiilor din luna septembrie. Trebuie obținute de pensionar de la societățile unde au lucrat și prezentate la Casa de Pensii. Sunt valabile doar pentru pensionarii care au ieșit la pensie înainte de 2001.

Actele trebuie prezentate și de pensionarii care au muncit o perioadă în Diaspora. Newsweek vă transmite un anunț al Casei de Pensii cu actele care trebuie depuse de pensionarii care doresc să obțină adeverințe în scopul recalculării pensiei.

Documente pentru a obține adeverințele pentru recalcularea pensiei:

  • cerere
  • copie după cartea de identitate
  • copie după cartea de muncă.

Declarațiile de venit nepermanente se pot depune până la 1 septembrie. Acestea se depun și între 1 septembrie și 1 martie 2025, atunci când va avea loc recalcularea mică. Dacă veți aduce adeverințele privind veniturile nepermanente până la 1 martie anul viitor, pensia dumneavoastră va fi recalculată din nou.

Cererea se depune la șeful departamentului financiar

Pensiile au fost recalculate și sunt în curs de tipărire în aceste zile. După 11 iulie vor sosi la pensionari și primele chitanțe cu pensiile recalculate, după cum transmite Newsweek în exclusivitate.

A fost publicată Ordonanța de Urgență prin care se anunță cum vor fi expediate către pensionari noile adeverințe de pensie.

Documentul prevede că:

(3) Deciziile de recalculare emise conform art. 1 alin. (2) de către casele teritoriale de pensii vor fi transmise către subunitățile desemnate din rețeaua Companiei Naționale „Poșta Română” – S.A., însoțite de un borderou.

(4) Ordinea înregistrării deciziilor în borderou trebuie să fie identică cu ordinea deciziilor expediate de casele teritoriale de pensii către Compania Națională „Poșta Română” – S.A.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel