Din cuprinsul articolului
Premierul Florin Cîțu a comentat rata slabă de vaccinare în rândul românilor ca fiind direct proporțională cu rezultatele foarte slabe obținute de țara noastră la testele PISA.
„Am văzut câteva studii în această perioadă și o corelație care nu ne face cinste între scorul de la testul PISA și rata de vaccinare. Sunt mai multe studii și aici ar trebui să facem o analiză și să vedem după aceea ce putem să facem”, a declarat Florin Cîțu.
Aceeași teorie a fost susținută și de ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă, la finalul lunii august:
„Acele cifre ale testelor PISA care ne arată că 43% dintre copiii de clasa a VIII-a nu stăpânesc bine științele, de exemplu, sunt lucruri care ne arată că ceva grav se petrece în societate.”
PISA este prescurtarea pentru Programme for International Student Assessment (în traducere Programul pentru Evaluarea Internațională a Elevilor) și este o testare care se desfășoară o dată la 3 ani și arată nivelul elevilor de 15-16 ani la matematică, știință și citire. PISA evaluează măsura în care elevii au dobândit cunoștințe și abilități esențiale pentru participarea deplină la viața socială și economică.
Elevii în vârstă de 15 ani nu vor mai susține testele PISA în 2021, așa cum era programat. Țările membre ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OEDC) au decis să amâne evaluarea PISA 2021 până în 2022 și evaluarea PISA 2024 până în 2025, în contextul pandemiei de coronavirus. Testele PISA au loc din 3 în 3 ani, ultimele fiind în 2018.
România ocupă locul 47 din 79. Gradul de analfabetism funcțional este la cote maxime. 44 la sută dintre elevi nu înțeleg ce citesc. Clasamentul este dominat din nou de China, Estonia și Canada, iar la coada clasamentului se situează Republica Dominicană, Filipine și Spania.
La citire, România a obținut un scor de 428 de puncte, în scădere cu 6 puncte față de testarea PISA 2015 și cu 10 puncte mai puțin decât în 2012, dar cu 4 puncte peste cel de la PISA 2009.
La matematică, însă, se înregistrează cea mai mare scădere, cu 14 puncte mai puțin față de PISA 2015 și 15 puncte față de PISA 2012.
La științe s-a înregistrat o scădere de 9 puncte față de 2015 și 12 puncte față de 2009.
Rezultatele României la PISA 2018, în comparație cu media țărilor OECD, sunt mai slabe decât în 2015 la cele trei capitole: matematică, științe și citire.
Raportul OECD, citat de edupedu.ro, arată că 59% dintre elevii din România au atins cel puțin nivelul 2 la citire, pe lângă o medie de 77% la nivelul OECD. Asta înseamnă că acești elevi pot cel puțin să identifice principală dintr-un text de mărime medie, pot găsi informația pe baza unor criterii explicite, uneori complexe și pot reflecta asupra scopului și formei unui text, atunci când sunt puși să facă asta.
De cealaltă parte 41% dintre elevi nu pot ajunge la nivelul 2, acesta fiind nivelul de analfabetism funcțional la citire. Analfabetismul funcțional este definit simplu prin faptul că un elev care citește un text nu poate explica și nu înțelege despre ce este vorba în textul respectiv.
La matematică sunt și mai mulți elevi care nu se descurcă nici măcar cu operații aritmetice de bază, procentul celor care nu ajung la nivelul 2 de dificultate în testele PISA 2018 fiind de 47%. De exemplu, nu s-au descurcat să compare distanța totală a două rute alternative sau să convertească prețuri din lei în valută.
Horoscopul zilei de marţi, 5 noiembrie 2024, anunţă momente dificile pentru unii nativi ai zodiacului.…
Folosiți o sticlă de apă? Dacă da, câte bacterii se ascund în ea? S-ar putea…
Senatul României a aprobat un proiect de lege inițiat de Guvern care prevede reglementarea unor…
Acest ceai, preparat din fructele bogate în vitamine și minerale ale cătinei, este recomandat în…
Autorităţile medicale sunt în alertă, după ce în Italia s-a înregistrat primul caz de gripă…
Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii „Grigore Alexandrescu” din București va efectua gratuit pe data…