O companie din domeniul retail-ului din Marea Britanie şi Serviciul naţional de sănătate publică NHS colaborează în cadrul unei campanii de prevenire a cancerului prin intermediul unor mesaje incluse pe etichetele obiectelor de lenjerie intimă.
Unele obiecte de lenjerie intimă pentru bărbaţi şi femei distribuite în magazinele Morrisons pe teritoriul Marii Britanii vor avea pe etichetă mesaje de atenţionare, pe lângă informaţiile obişnuite legate de mărime sau de recomandările pentru spălare.
Potrivit NHS, mesajele conţin sfaturi precum contactarea medicului în cazul în care se observă semne de cancer mamar sau testicular – un nodul ori o modificare a aspectului obişnuit.
Potrivit cifrelor NHS, 91% dintre femei supravieţuiesc cancerului mamar timp de cel puţin cinci ani dacă sunt diagnosticate într-un stadiu incipient al bolii.
„Aproape toţi bărbaţii supravieţuiesc cancerului testicular, însă în cazul în care cancerul s-a răspândit rata de supravieţuire la 5 ani scade cu 65%”, a precizat NHS, potrivit Agerpres.
„Ratele de supravieţuire sunt la maxime istorice” în cazul cancerelor mamar şi testicular „şi vedem mai mulţi oameni ca niciodată diagnosticaţi în stadiu incipient”, a adăugat NHS, notând că „acest parteneriat cu Morrisons este una dintre numeroasele modalităţi de a ne asigura că oamenii sunt conştienţi de potenţialele simptome” ale bolii.