Din cuprinsul articolului
Autismul este o tulburare de dezvoltare considerata drept una dintre cele mai severe tulburari neuropsihiatrice ale copilariei. Autismul este tulburarea centrala din cadrul unui intreg spectru de tulburari de dezvoltare, cunoscut sub numele de spectrul tulburarilor autismului/autiste sau de tulburari pervazive de dezvoltare.
Aceste tulburari prezinta o larga varietate de manifestari, presupuse a fi rezultatul unor disfunctionalitati de dezvoltare ale sistemului nervos central sau genetice. Cauzele specifice sunt inca necunoscute.
Autismul inregistreaza o crestere alarmanta in toate mediile, in toata lumea, estimandu-se ca in anul 2012 exista 1 copil cu tulburare de spectru autist la 100 de copii. Autismul apare mai des la baieti decat la fete (proportia fiind de 4 la 1).
Autismul este prezent inca de la nastere si se pastreaza pe durata intregii vietii. Poate avea doua tipuri de debut:
1. In ceea ce priveste limbajul si comunicarea, copilul pana la 2 ani trebuie sa stie sa: execute comenzi simple fara a i se da indicatii prin gesturi, sa poata da sau arata 10 – 12 obiecte familiare la cerere, sa indice 3 – 5 imagini dintr-o carte cand i se cere, sa arate cel putin 3 parti ale corpului sau si ale celorlalti, sa raspunda la intrebarea “ce e asta?”, sa isi spuna numele sau porecla si sa ii numeasca si pe ceilalti membri din familie care locuiesc in casa, sa numeasca jucarii, sa raspunda cu DA si NU la intrebari care necesita raspuns de acest fel.
2. Socializare – pana la doi ani copilul trebuie sa stie sa faca “Pa”, sa raspunda la nume privind persoana care l-a strigat sau intinzand mainile spre ea, sa imite miscarile simple ale unui copil in joc, sa imite adultul in actiuni simple, sa caute contactul ochilor 2,3 minute, sa respecte interdictia cand i se spune NU!, sa salute cunostintele cand i se cere, sa tina o carte adultului pentru a i se citi din ea, sa i-a parte la jocuri pentru o perioada scurta (impinge masina, arunca mingea la alt copil), sa faca contact vizul cu persoana careia ii “cere” ceva.
3. Autoservire – pana la doi ani copilul ar trebui sa se descurce sa manance independent cu lingura si sa bea cu ceasca (chiar daca varsa putin), sa foloseasca gesturi sau cuvinte pentru a semnaliza nevoia de a merge la baie, sa isi scoata hainele (sosetele, pantalonii, jachetele, cand sunt desfacute la nasturi).
4. Cognitiv – copilul invata inaintea varstei de 2 ani sa execute gesturi simple la cerere (ridica mainile), sa asocieze obiecte asemanatoare dar si obiecte cu imaginea lor, sa arate spre sine cand este intrebat, sa suprapuna 3 cuburi la cerere, sa mazgaleasca cu creionul, sa dea paginile unei carti.
Daca aveti de bifat cel putin 3 dintre acesti itemi, in fiecare dintre aceste arii de dezvoltare, pe care copilul nu-i poate realiza, mergeti si vorbiti cu un specialist.
Citiți mai multe informații pe autism-aita.ro.
Numărul 666 sau „numărul bestiei” în Noul Testament nu are proprietăți matematice remarcabile, dar dacă…
Semnele care anunță demența încă din tinerețe. Numeroase boli dezvoltate la bătrânețe pot fi "prevestite"…
Horoscop chinezesc pentru finalul lunii noiembrie. Este o perioadă a schimbărilor și o oportunitate pentru…
Ai răcit? Poate simți deja durere în gât, dureri musculare sau tuse seacă, însă, poți…
Premiu oferit pentru EXCELENȚĂ ÎN MEDICINĂ. Cine este dr. Șerban Dragosloveanu, omagiat la Gala Capital…
Boala epocii moderne capătă amploare. Este adevărat că adesea uităm că sănătatea noastră este cea…