Din cuprinsul articolului
Mesaje false de la Casa de Pensii. Hoții devin din ce în ce mai inventivi și comit înșelăciuni în numele Casei de Pensii. Aceștia păcălesc pensionarii, solicitând datele personale pe rețele de socializare și conturi bancare.
În urma mai multor cazuri de înșelăciuni online, autoritățile trag un semnal de alarmă și le recomandă pensionarilor să fie vigilenți.
Orice mesaj venit din partea unor necunoscuți ar trebui privit cu suspiciune, mai ales cele care cer datele personale.
Mesaje false de la Casa de Pensii, înainte de Recalculare
O pensionară a povestit cum era să fie păcălită după ce a primit un mesaj de la o persoană necunoscută pe o rețea socială. Escrocul îi cerea să-și deschidă un cont bancar și să-i furnizeze datele personale pentru a primi sumele restante de bani în urma recalculării de la 1 septembrie.
„Acel mesaj era pe telefonul soțului meu. Soțul meu a depus actele pentru pensie în luna iunie. Nu înțeleg de unde știe că aveam bani de primit în urmă.
Banii vor veni toți deodată din iunie, iulie și august. Nu avea nicio siglă. Se vedea din start că era o păcăleală”, a povestit femeia, citată de realitatea.net.
În situații asemănătoare au mai fost și alte persoane. Reprezentanții Casei Naționale de Pensii au transmis că mesajele nu le aparțin și le recomandă pensionarilor să fie atenți.
Metoda de înșelăciune nu este nouă. Șapte pensionari din județul Vâlcea au aflat că sunt datori la bănci, cu toate că nu au făcut niciun împrumut.
Bătrânii au fost păcăliți de către un bărbat care s-a prezentat drept angajat al unei bănci și s-a folosit de datele personale ale acestora prin clonarea unor aplicații de mobile banking.
Bărbatul a fost reținut de polițiști pentru înşelăciune, fals în înscrisuri sub semnătură privată, fals privind identitatea, efectuarea de operaţiuni financiare în mod fraudulos şi acces ilegal la un sistem informatic, toate în formă continuată, iar procurorii au demarat o acțiune penală față de acesta în cursul zilei de luni.