Stresul CRONIC este rău pentru inima ta. Fie că este vorba de relații, muncă, singurătate sau animale de companie care provoacă palpitații cardiace, învățarea unor tehnici eficiente și sănătoase de gestionare a stresului îți poate salva viața.
Dr. Jess Braid a subliniat o statistică cruntă – conform Fundației pentru Sănătate Mintală, până la 74% dintre oameni au simțit că nu pot face față presiunilor vieții de zi cu zi.
„Viața are suișuri și coborâșuri pentru noi toți”, a spus dr. Braid. „Dar am descoperit că pentru mine și pentru pacienții mei, a face un plan pentru a face față problemelor și a le face față este primul pas spre a mă simți mai bine.” Dr Braid recomandă „să notați toate locurile de muncă, grijile și ideile din capul vostru” pe hârtie.
„Stai atâta timp cât este necesar și notează tot – chiar și lucrurile mărunte”, a adăugat ea.
Doar actul de a scrie acest lucru poate fi cathartic și este util pentru a începe să obțineți o perspectivă asupra a ceea ce trebuie făcut.”
Acesta este locul în care instrumentul organizațional pe patru direcții este util pentru a ajuta la depășirea sentimentelor de stres.
Există patru categorii în care să vă încadrați toate locurile de muncă, grijile și ideile.
- Important și urgent
- Important, dar nu urgent
- Idei și obiective
- Nu este important și nu urgent.
Analizând pe fiecare categorie, dr. Braid a elaborat secțiunea „important și urgent”.
„Acestea sunt lucrurile limitate în timp care sunt importante și trebuie să fie prioritizate”, a spus ea.
Deși sarcinile importante, dar nu urgente, ar trebui totuși considerate o prioritate, ele nu sunt critice de timp.
În ceea ce privește ideile și obiectivele, „aici ar trebui să fie lucrurile care te interesează și te angajează”.
Apoi categoria neimportantă și nu urgentă adăpostește „locuri de tip administrativ pe care toți trebuie să le facem, dar nu sunt urgente sau importante”.
Dr Braid a spus: „Prioritizează și lucrează la lucrurile care se află în cutia ta „important și urgent”.
„Dacă vi se pare o sarcină copleșitoare, împărțiți-o în bucăți mai mici și mai ușor de gestionat (folosește un cronometru, dacă ți se pare util) și lucrează-o puțin la un moment dat.
Nu uitați să continuați să adăugați sarcini noi care apar pe lista dvs., pentru a le organiza mai târziu.”
Prin stabilirea priorităților, poți începe să simți mai mult control asupra vieții tale.
NHS a subliniat că stresul este „deseori legat de sentimentul că pierzi controlul asupra a ceva”.
Când o persoană se simte stresată și copleșită, poate fi mai înclinată să se angajeze în obiceiuri nesănătoase pentru a face față.
British Heart Foundation (BHF) a subliniat că persoanele stresate sunt mai predispuse să fumeze, să mănânce alimente bogate în grăsimi sau zahăr, să bea prea mult alcool și să nu facă exerciții fizice regulate.
Obiceiurile nesănătoase legate de stres pot provoca hipertensiune arterială pe termen lung, ceea ce crește foarte mult riscul unui atac de cord.
„Aceasta se datorează faptului că aceste obiceiuri nesănătoase pot duce la creșterea colesterolului, hipertensiune arterială și diabet de tip 2”, a explicat organizația de sănătate.
Ca atare, dacă te simți copleșit și stresat, încearcă tehnica organizatorică recomandată de Dr Braid.
Pe termen lung, menținerea în fața sarcinilor într-un astfel de mod ar putea atenua sentimentele de stres, poate reduce riscul de comportamente nesănătoase și poate reduce la minimum șansa unui atac de cord.