Categories: Ştiri sănătate

Apelul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate: ”Nu mai amânați tratamentele”

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a solicitat joi furnizorilor de servicii de sănătate să trateze în continuare cu toată responsabilitatea problemele medicale ale asiguraţilor şi să nu amâne acordarea tratamentelor necesare acestora.

Solicitarea CNAS vine în contextul fluctuaţiilor apărute în funcţionarea sistemului informativ.

„Pentru data de 3 mai, în care PIAS a fost indisponibilă pentru transmiterea şi validarea serviciilor acordate, sunt aplicabile dispoziţiile art. 207 – 210 din HG 140/2018 şi ale art. 40 – 42 din HG 155/2017. În acest sens, pentru raportarea, validarea şi decontarea serviciilor afectate de această indisponibilitate, a fost emis ordin al preşedintelui CNAS (909/04.05.2018), conform prevederilor legale mai sus menţionate. Totodată, având în vedere că şi ulterior perioadei respective unele componente ale PIAS nu au funcţionat în parametri normali, la ora actuală, la nivelul CNAS, se ia în calcul ca pentru întreaga perioadă în care s-au înregistrat probleme în funcţionarea sistemului informatic transmiterea şi validarea serviciilor acordate de furnizorii aflaţi în contract cu casele de asigurări de sănătate să se facă în conformitate cu regulile aplicabile pentru perioadele de indisponibilitate a PIAS. În acest context, CNAS solicită furnizorilor de servicii de sănătate să trateze în continuare cu toată responsabilitatea problemele medicale ale asiguraţilor şi să nu amâne acordarea tratamentelor necesare acestora”, precizează CNAS într-un comunicat transmis AGERPRES.

Potrivit sursei citate, circumstanţele apariţiei problemelor în funcţionarea PIAS, imediat după încetarea unui contract de mentenanţă, vor fi clarificate cu aportul unor specialişti.

Totodată, CNAS afirmă că se preocupă de asigurarea mentenanţei acelor componente ale PIAS care, în prezent, nu mai sunt acoperite contractual, iar specialiştii IT din cadrul instituţiei depun toate eforturile în vederea soluţionării disfuncţionalităţilor apărute, acestea putând fi semnalate de furnizorii de servicii de sănătate aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate la adresa de e-mail suport.siui@casan.ro.

„CNAS reiterează, pe această cale, angajamentul său ferm de continuare a dezvoltării şi de perfecţionare a funcţionalităţii PIAS, ca instrument de raportare, validare şi control asupra serviciilor de sănătate decontate din fonduri publice, acesta fiind de altfel unul dintre cele mai mari şi mai întrebuinţate sisteme informatice din România, cu peste 70.000 utilizatori şi peste 700.000 de servicii medicale raportate şi validate zilnic, din care circa 200.000 sunt prescripţii medicale”, se mai arată în comunicatul de presă.

Recent Posts

Oana Lis, dezvăluiri șocante într-o emisiune TV: Nu o să uit niciodată că eram nemâncată de câteva zile, am leșinat

Invitată recent la “40 de întrebări cu Denise Rifai”, emisiune difuzată la Kanal D, Oana…

12 minute ago

Vești bune pentru o categorie de seniori: Se modifică Legea pensiilor. Anunțul oficial venit chiar acum

Vești bune pentru unii pensionari. Un proiect de lege care are în prim plan veniturile…

32 de minute ago

Semnificația ultimei cifre din CNP. EI au parte de mult NOROC în viață

Semnificația ultimei cifre din CNP. Numerologul Mihai Voropchievici a arătat, la Antena 3, ce dezvăluie…

52 de minute ago

Vitamina pe care trebuie să o iei dacă suferi de varice

Venele varicoase sunt adesea una dintre cele mai frecvente afecțiuni la femei, mai mult decât…

o oră ago

Nu este vorba de stres: semnificația spirituală a căderii părului

Nu este vorba de stres: semnificația spirituală a căderii părului. Calviția și căderea părului sunt…

2 ore ago

Diagnostic crunt pentru un actor celebru. Anunț de ultimă oră venit din partea medicilor

Diagnostic crunt pentru un actor celebru. Vestea că un mare actor american are cancer a…

2 ore ago

Citeste si: