Din cuprinsul articolului
Platformele sociale, inclusiv TikTok, au devenit o componentă centrală a campaniilor electorale, dar și a răspândirii informațiilor, fie ele reale sau false.
Purtătorul de cuvânt al Tik Tok a precizat că acuzațiile apărute în legătură cu alegerile din România ar fi „inexacte și înșelătoare”.
Acesta susține că majoritatea candidaților au fost prezenți în mediul social media și, implicit, pe Tik Tok, astfel că reprezentanții platformei nu pot fi acuzați de nimic.
„Aceste… afirmaţii despre alegerile din România sunt inexacte şi înşelătoare, dat fiind că majoritatea candidaţilor şi-au stabilit o prezenţă pe TikTok şi câştigătorii şi-au făcut campanie şi pe alte platforme digitale în afară de a noastră”, a declarat purtătorul de cuvânt al TikTok, citat de Reuters.
CNA a solicitat marţi Comisiei Europene să investigheze rolul jucat de TikTok în alegeri, având în vedere ceea ce Consiliul a calificat drept „suspiciuni de manipulare a opiniei publice”.
„Algoritmii TikTok, după părerea noastră, este clar că au fost amplificaţi cu conţinut favorabil unui anumit candidat, generând dezechilibru în competiţia electorală şi periclitând pluralismul politic”, a afirmat Valentin-Alexandru Jucan, vicepreşedinte al CNA.
Solicitarea făcută de Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) către ANAF pentru a verifica sumele primite de influenceri de la competitori electorali marchează o abordare proactivă în ceea ce privește transparența și legalitatea campaniilor electorale pe rețelele sociale. Această acțiune vine în contextul unor acuzații conform cărora un număr semnificativ de micro-influenceri ar fi promovat în mod ascuns candidatul Călin Georgescu, fără a respecta reglementările privind publicitatea electorală.
„Am făcut astăzi o adresă la ANAF să verifice dacă influencerii au primit bani din contruile personale sau de campanie ale competitorilor electorali la alegerile prezidențiale”, a declarat Toni Greblă pentru Antena3.
Solicitarea AEP către ANAF vine după ce în spațiul public au apărut deja influenceri care au recunoscut că au primit bani pentru a promova candidatura independentului Călin Georgescu. În același timp, AEP a publicat miercuri veniturile și cheltuielile candidaților la prezidențiale, iar Călin Georgescu nu are trecută nicio sumă. Practic cheltuielile sale cu campania sunt 0.
Președintele AEP a explicat că astăzi este ultima zi în care se mai pot raporta astfel de cheltuieli din ultimele zile din campania electorală pentru prezidențiale. Dacă sunt găsite nereguli, AEP confiscă sumele nedeclarate, aplică sancțiuni și sesizează organele abilitate.
Competitorii electorali au obligația ca orice bani din donații, sponsorizări, sume proprii sau împrumuturi să fie declarați. Călin Georgescu și mandatarul financiar al acestuia nu au trimis nicio un document către AEP, nici pentru cheltuieli de campanie cu afișe, mediul online, presă sau alt tip de promovare.
Până pe 24 decembrie, Postul Crăciunului 2024 este dedicat rugăciunii, curățirii sufletești și respectării tradițiilor…
Cheagurile de sânge care călătoresc prin vene sunt foarte insidioase – de aceea este important…
Ați auzit de trucul simplu cu o frunză de dafin pe calorifer? Pe lângă faptul…
Cristela Georgescu, soția lui Călin Georgescu, a făcut o afirmație în cadrul unui video live…
Descoperim cum gândesc semnele astrologice despre bani și care este cel mai bun mod al…
Solicitarea lui Pavel Popescu, vicepreședinte al ANCOM, de a suspenda temporar TikTok în România în…