Din cuprinsul articolului
O analiză recentă relevă un aspect mai puțin cunoscut, la nivel mondial. În lume sunt aproape 240 de milioane de copii cu dizabilități, comunică UNICEF.
Copiii cu dizabilități sunt, de multe ori, privați de multitudinea de șanse pe care această lume le oferă. Fie că este vorba despre posiblitatea de a merge la școală sau pur și simplu de a primi afecțiune din partea oamenilor, copiii cu dizabilități se confruntă cu o lume mult mai dificilă.
240 de milioane de copii cu dizabilități, la nivel mondial
Conform unui nou raport al UNICEF, se estimează că, la nivel global, 240 de milioane de copii au dizabilități. Copiii cu dizabilități sunt dezavantajați comparativ cu cei fără dizabilități din perspectiva majorității măsurilor care vizează bunăstarea acestora, arată raportul.
„Noua cercetare confirmă ceea ce deja știam: în realizarea drepturilor lor, copiii cu dizabilități se confruntă cu provocări multiple, adesea agravante”, a declarat Henrietta Fore, Director Executiv al UNICEF.
„De la accesul la educație și până la posibilitatea de a li se citi ceva acasă, probabilitatea ca minorii cu dizabilități să fie incluși sau auziți este mai mică în cazul celor mai multe dintre măsuri. Prea des copiii cu dizabilități sunt, pur și simplu, lăsați în urmă”.
Raportul cuprinde date internaționale comparabile din 42 de țări și acoperă peste 60 de indicatori privind bunăstarea copiilor, de la alimentație și sănătate, la accesul la apă și salubritate, la protecția împotriva violenței și la educație.
Acești indicatori sunt dezagregați pe criteriile: tipul și severitatea dificultății funcționale, sex, situație economică și țară. Raportul evidențiază barierele care stau în calea participării depline a copiilor cu dizabilități în societățile din care fac parte, precum și modul în care aceste bariere se traduc deseori în efecte negative asupra sănătății și vieții sociale.
Comparativ cu cei fără dizabilități, copiii cu dizabilități prezintă:
– o probabilitate cu 24% mai mică să beneficieze de stimulare și afecțiune în copilăria timpurie;
– o probabilitate cu 42% mai mică să dețină competențe de citire și aritmetică de bază;
– o probabilitate cu 25% mai mare să sufere de distrofie și cu 34% mai mare să aibă deficit de creștere;
– o probabilitate cu 53% mai mare să prezinte simptome de infecție respiratorie acută;
– o probabilitate cu 49% mai mare să nu fi mers niciodată la școală;
– o probabilitate cu 47% mai mare să nu fie cuprinși în învățământul primar, cu 33% mai mare să nu fie incluși în învățământul gimnazial și cu 27% mai mare să nu fie cuprinși în învățământul secundar superior;
– o probabilitate cu 51% mai mare să se simtă nefericiți;
– o probabilitate cu 41% mai mare să se simtă discriminați;
– o probabilitate cu 32% mai mare să fie supuși unor pedepse corporale severe.