Sari la conținut

Alertă! O nouă înșelătorie îi vizează pe pensionarii din România. La ce să fie atenți!

pensie
Sursă foto: Playtech
pensie sociala

Escrocheriile au devenit din ce în ce mai complexe și îi țintesc pe pensionari sub pretextul Casei Naționale de Pensii. Autoritățile sunt în stare de alertă și îi îndeamnă pe cetățeni să fie extrem de atenți, relatează capital.ro.

Pe o rețea de socializare, o femeie a relatat că a primit un mesaj fals de la o persoană care susținea că reprezintă Casa Națională de Pensii. Prin acest mesaj i se solicita să își deschidă un cont bancar și să își comunice datele pentru a beneficia de sumele restante în urma recalculării. Și alte persoane s-au lovit de situații asemănătoare.

Casa de Pensii nu cere informații personale prin intermediul mesajelor de pe rețelele de socializare sau al SMS-urilor. Reprezentanții instituției au declarat că respectivele mesaje nu sunt autentice și le transmit pensionarilor să fie precauți. Autoritățile sunt în stare de alertă și solicită tuturor să fie foarte atenți.

Cum procedează escrocii pentru a înșela persoanele în vârstă

Sub pretextul livrării unui colet, infractorii expediază SMS-uri prin care solicită date cu caracter personal și detalii ale cardurilor și culeg date sensibile în momentul în care se dă clic pe un link.

Direcția Națională de Securitate Cibernetică (DNSC) precizează că infractorii cibernetici utilizează SMS-uri cu link-uri prescurtate în care le cer victimelor să introducă informațiile necesare în vederea livrării unui colet.

„Făcând clic pe link, victima este redirecționată către un site care seamănă foarte mult cu site-ul oficial al Companiei Naționale Poșta Română, cu scopul de a crea încredere și de a înșela”, precizează DNSC.

Potrivit DNSC, atunci când dați click pe link, vi se cere să completați mai multe formulare:

  • Primul formular conține un mesaj fals referitor la starea coletului și cere completarea adresei pentru reexpediere.
  • Al doilea formular solicită informații personale și detalii despre livrarea coletului.
  • Al treilea formular cere datele cardurilor bancare, inclusiv codul CVV/CVC, pentru o plată mică; totuși, cardul va fi debitat cu o sumă mult mai mare.

Ce ar trebui să facă persoanele în vârstă dacă primesc astfel de mesaje?

În cazul în care primiți un astfel de mesaj, nu respectați instrucțiunile și raportați imediat la Direcția Generală pentru Operațiuni Tehnice la adresa alerts@dnsc.ro sau la numărul de urgență 1911.

Direcția oferă următoarele sfaturi utile:

  • Verificați cu atenție link-urile și conținutul mesajelor, căutând erori de scriere sau greșeli gramaticale.
  • Evitați să accesați link-uri din mesaje sau e-mail-uri trimise de expeditori necunoscuți.
  • Asigurați-vă că site-urile sau aplicațiile pe care introduceți informații personale sunt legitime înainte de a le utiliza.
  • Dacă ați introdus deja date personale pe site-uri suspecte, schimbați-vă parolele imediat.
  • Fiți prudenți la solicitările de informații personale și financiare; instituțiile și companiile nu vor cere astfel de date prin aceste metode.
  • Contactați imediat banca dacă ați răspuns unor astfel de solicitări și ați furnizat detalii bancare.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel