Sari la conținut

Aceste documente majorează pensia la recalculare. Trebuie depuse URGENT!

pensie anticipata
Sursă foto: arhiva Doctorul Zilei

Sunt câteva documente care le vor mări românilor pensiile când acestea vor fi recalculate. Documentele respective trebuie depuse de pensionarii care vor să obțină mai mulți bani. Despre ce este vorba de fapt?

În România se recalculează 5 milioane de pensii

Potrivit anunțurilor oficiale, în România procesul de recalculare a pensiilor este pe punctul de a fi finalizat. Aproximativ 5 milioane de pensii se află sub incidența acestui proces. Primele hotărâri de recalculare vor fi distribuite pensionarilor începând cu 11 iulie 2024.

Una din principalele probleme cu care se confruntă pensionarii în contextul recalculării o reprezintă obținerea adeverințelor necesare recalculării.

Aceste acte sunt indispensabile pentru a demonstra veniturile nepermanente, precum primele și orele suplimentare, care nu sunt mereu înregistrate pe cartea de muncă. Ei trebuie să obțină documente de la foștii lor angajatori, scrie Capital.

Documente necesare în vederea obținerii adeverinței

În vederea obținerii adeverințelor necesare în vederea recalculării pensiilor, pensionarii trebuie să prezinte la Casa de Pensii următoarele documente:

  • Cerere
  • Copie a cărții de identitate
  • Copie a cărții de muncă

Adeverințele pot fi depuse până la 1 septembrie 2024 pentru prima etapă de recalculare și între 1 septembrie și 1 martie 2025 pentru recalcularea ulterioară.

Ordinea în care trimite adeverințele cu pensiile recalculate

În continuare veți găsi doar articolul 2, care precizează modul în care Poșta Română urmează să expedieze adeverințele și ordinea în care trebuie trimise pensiile.

Art. 2

(1) În vederea alocării identificatorilor poștali specifici de către Compania Națională „Poșta Română” – S.A., Casa Națională de Pensii Publice va transmite către Compania Națională „Poșta Română” – S.A. o bază de date care va conține: identificatorul Casei Teritoriale de Pensii, număr decizie, nume, prenume, CNP și adresa beneficiarului
trimiterii, conform structurii agreate între Casa Națională de Pensii Publice și Compania Națională „Poșta Română” – S.A.

(2) Datele prevăzute la alin. (1) vor fi aferente lunii de plată iunie 2024.

(3) Deciziile de recalculare emise conform art. 1 alin. (2) de către casele teritoriale de pensii vor fi transmise către subunitățile desemnate din rețeaua Companiei Naționale „Poșta Română” – S.A., însoțite de un borderou.

(4) Ordinea înregistrării deciziilor în borderou trebuie să fie identică cu ordinea deciziilor expediate de casele teritoriale de pensii către Compania Națională „Poșta Română” – S.A..

(5) Compania Națională „Poșta Română” – S.A. asigură tipărirea plicurilor conform borderourilor prevăzute la art. 2 alin. (3), expediate de casele teritoriale de pensii, și ulterior condiționarea lor ca trimiteri de corespondență cu confirmare de primire.

(6) Modelul de plic împreună cu elementele de identificare specifice pentru destinatar si pentru expeditor se stabilesc prin convenția încheiată între Ministerul Muncii și Solidarității Sociale prin Casa Națională de Pensii Publice și Compania Națională „Poșta Română” – S.A.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel