APMGR (Asociația Producătorilor de Medicamente Generice din România, organism reprezentativ al companiilor producătoare de medicamente generice din România, anunță numirea unui nou Director Executiv al Asociației, începând din martie 2019, care are o experiență de 20 de ani în Comunicare și Public Affairs, lucrând pentru companii multinaționale din industrii precum, băuturi răcoritoare, tutun și produse farmaceutice.
Valentina Băicuianu, noul Director Executiv APMGR, este absolventă a Facultății de Drept din București și a unui masterat în Comunicare și Public Affairs la Londra. Obiectivul principal al APMGR se pare că este soluționarea favorabilă legată de taxa clawback.
Obiectivul APMGR, conform comunicatului primit la redacție, continuă să fie modificarea taxei clawback, considerată a fi total injustă, nesustenabilă și nepredictibilă pentru producătorii de medicamente generice din România. Această taxă a afectat încă de acum 9 ani, când a fost implementată, activitatea fabricilor de medicamente generice din România, 20 în total, ducând la disponibilizarea personalului care lucra în fabrici, inclusiv afectând coeficientul de multiplicare ce este generat de către o persoană angajată în fabrică, care generează încă alte 3 slujbe în activitățile conexe, toți furnizori români.
De-a lungul timpului taxa clawback a fluctuat semnificativ, făcând din aceasta cea mai instabilă sarcină fiscală din România. Cu titlu de exemplu, în perioada T3 2015 până în T4 2018, procentul taxei s-a dublat, ajungând la peste 25% din valoarea de decontare.
Taxa clawback este introdusă și de către alte state europene, aceasta contribuind la bugetul sănătății. Taxa clawback reprezintă o contribuție trimestrială pe care producătorii și importatorii de medicamente trebuie să o plătească astfel încât să fie acoperit întregul consum de medicamente compensate ce depășește bugetul aprobat de Ministerul Sănătățtii la început de an. Distribuitorii și farmaciile nu contribuie la aceasta. Taxa este calculată pe baza unei formule în care se iau în considerare cota de piață și creșterea vânzărilor.