Sari la conținut

Produs alimentar retras din magazinele Lidl. Retunați-l imediat dacă l-ați cumpărat, avertizează autoritățile

Sursă foto: Daily Business

Produs alimentar retras din magazine. Lidl România a anunțat retragerea de pe piață a unui lot de covrigi cu ciocolată cu lapte și ciocolată neagră, comercializați sub brandul Alpenfest, din cauza unui risc semnificativ pentru sănătatea consumatorilor.

Autoritățile avertizează că produsul poate provoca arsuri și leziuni la nivelul gurii, iar clienții sunt sfătuiți să îl returneze imediat.

Produs alimentar retras

Potrivit Autorității Naționale Sanitar-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA), retragerea vizează produsul „Alpenfest Covrigi cu sare și ciocolată sortați, 140g”, fabricat de Felföldi Édességgyártó Kft.. Produsul afectat are termen de valabilitate 28.02.2025 și face parte din lotul 8511.

Comunicatul ANSVSA precizează că produsul poate provoca senzații de arsură și leziuni orale, ceea ce reprezintă un risc major pentru sănătate.

„Nu se poate exclude faptul că, în urma consumului, acest produs poate provoca arsuri și leziuni la nivelul gurii. Din cauza acestui potențial risc, clienții trebuie să fie conștienți de retragere și să nu consume produsul afectat”, se arată în comunicatul oficial.

Ce trebuie să facă clienții?

Lidl România a demarat o campanie de retragere urgentă a produsului și recomandă tuturor consumatorilor care au achiziționat acest lot să nu-l consume și să-l returneze în orice magazin Lidl.

Retailerul oferă contravaloarea produsului, chiar și în lipsa bonului fiscal.

Rechemarea producătorului vizează exclusiv produsele „Covrigi cu sare și ciocolată neagră” și „Covrigi cu sare și ciocolată cu lapte”, cu termen de valabilitate 28.02.2025. Alte produse fabricate de Felföldi Édességgyártó Kft. sau din gama Alpenfest comercializate de Lidl România nu sunt afectate de această retragere.

Reacția producătorului

Compania Felföldi Édességgyártó Kft. și-a cerut scuze public pentru situația creată și a transmis că investighează cauzele acestui incident pentru a evita probleme similare în viitor.

Această rechemare subliniază importanța siguranței alimentare și a vigilenței consumatorilor. Lidl România demonstrează o abordare responsabilă prin acțiunea promptă de retragere și compensarea clienților afectați. Consumatorii sunt sfătuiți să fie precauți și să verifice loturile produselor achiziționate, evitând astfel posibile probleme de sănătate.

Elena Oceanu

Absolventă a secției „Jurnalism și Științele Comunicării” a Universității din București, mi-am început cariera în 2012, la „Evenimentul Zilei”. De atunci, m-am concentrat pe jurnalismul medical, analizând subiecte relevante din domeniul sănătății, ultimele cercetări științifice și recomandările oferite de specialiști. Experiența acumulată include numeroase interviuri cu medici de renume, atât din România, cât și din străinătate, precum și moderarea unei emisiuni medicale.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel