Din cuprinsul articolului
10 filme Netflix grozave? Netflix are atât de mult conținut încât adesea cele mai bune filme sunt lăsate în urmă, trecute cu vederea printre nenumăratele recomandări. Dacă credeți că ați văzut deja tot ce merită văzut, gândiți-vă din nou! Această listă îți aduce zece filme fantastice care poate ți-au scăpat din vedere, dar pe care pur și simplu trebuie să le vezi. De la filme horror care te vor bântui mult timp după ce le-ai vizionat, la povești epice care impresionează prin profunzimea lor, iată cele mai bune bijuterii ascunse care te așteaptă pe Netflix.
Jocul lui Gerald
(Gerald’s Game, 2017, regia: Mike Flanagan, cu: Carla Gugino, Carla Gugino, Carla Carla Gugino, Bruce Greenwood)
Jessie și soțul ei, Gerald, pleacă într-o escapadă romantică la o cabană izolată pe malul lacului. În încercarea de a injecta puțină pasiune în relația lor, ei decid să joace jocuri mai îndrăznețe – dar lucrurile iau o întorsătură îngrozitoare când Gerald suferă un atac de cord și moare, lăsând-o pe Jessie imobilizată la pat. Nimeni nu o poate auzi, ușa este încuiată, apa este inaccesibilă. Începe cea mai grea luptă a ei – o luptă cu singurătatea, epuizarea și propriile ei traume din copilărie, care încep să iasă la suprafață sub forma unor halucinații obsedante. Cu fiecare clipă care trece, granița dintre realitate și nebunie se estompează, iar singura ei șansă de a supraviețui este să se confrunte cu trecutul ei și să găsească o cale de scăpare.
Gerald’s Game este una dintre cele mai bune adaptări ale lui Stephen King, demonstrând că nu ai nevoie de monștri sau de sânge pentru a crea un film cu un suspans terifiant. Regizorul Mike Flanagan, în spatele unor succese horror precum The Haunting of Hill House și Midnight Mass, creează un coșmar claustrofobic în care cea mai mare groază este prinsă în capul personajului principal. Carla Gugino oferă una dintre cele mai bune interpretări din cariera sa în rolul principal, purtând întregul film pe umerii ei, fără efecte speciale și interacțiune minimă cu alte personaje.
Vrăjitoarea
(Vrăjitoarea, 2015, regia: Robert Eggers, cu: Anya Taylor-Joyon Anya Taylor-Joy, Ralph Ineson)
Noua Anglie în secolul al XVII-lea. O familie puritană strictă este exilată din colonia lor și se stabilește într-o zonă izolată, la marginea pădurii. Când bebelușul lor dispare brusc fără urmă, familia începe să creadă că sunt bântuiți de o forță supranaturală – poate chiar Vrăjitoarea Diavolului. Paranoia și credința se întrepătrund până când nu mai este clar cine este adevăratul inamic – răul din afară sau nebunia din interiorul familiei.
Filmul este unul dintre cele mai atmosferice filme horror ale ultimului deceniu și este o adevărată capodoperă a fricii în ritm lent. Regizorul Robert Eggers creează o imagine autentică a epocii, care este deopotrivă exactă din punct de vedere istoric și terifiantă. Anya Taylor-Joy excelează în primul ei rol important și își anunță viitoarea carieră de star de cinema. The Witch nu este un film de groază clasic cu sperieturi mortale, ci un film de groază psihologic care pătrunde în subconștientul spectatorului și rămâne acolo mult timp după vizionare.
Trenul spre Busan
(Train to Busan, 2016, regia Yeon Sang-ho, cu Gong Yoo, Ma Dong-seok)
Când o pandemie virală mortală transformă oamenii în zombi rapizi și de neoprit, pasagerii unui tren spre Busan se trezesc într-o capcană mortală. Pe măsură ce virusul se răspândește în tren, iar cei infectați îi atacă pe pasageri, un grup de supraviețuitori luptă pentru viețile lor – nu doar împotriva zombi, ci și împotriva colegilor pasageri egoiști și insensibili care, în caz de criză, sunt dispuși să trădeze pe oricine pentru propria supraviețuire.
Train to Busan nu este doar un alt film tipic cu zombie, ci o poveste emoționantă, plină de suspans, despre umanitate în vremuri de dezastru. Pe lângă scenele de acțiune uimitoare și supraviețuirea brutală, filmul se remarcă printr-o notă emoțională puternică care îl diferențiază de alte filme de acest gen. Interpretarea remarcabilă a lui Gong Yoo te face să îți pese de soarta personajelor principale, iar Ma Dong-seok adaugă filmului cantitatea potrivită de carismă și umor.
Bird Box
(2018, regia Susanne Bier, cu Sandra Bullock, Trevante Rhodes)
Într-o lume în care o forță misterioasă îi face pe oameni să își piardă mințile și să se sinucidă atunci când o privesc, singura modalitate de a supraviețui este să rămâi orb. Malorie, mamă a doi copii, pornește într-o călătorie mortală pe un râu sălbatic, legată la ochi tot timpul. Într-o lume în care nu poți vedea pericolul, fiecare pas ar putea fi ultimul.
Filmul este incredibil de tensionat și accentuează magistral oroarea inamicului invizibil, Sandra Bullock excelând într-unul dintre cele mai bune roluri ale sale. Bird Box este mai mult decât un thriller apocaliptic – este o poveste despre supraviețuire, maternitate și puterea spiritului uman în cele mai întunecate vremuri.
Veronica
(Veronica, 2017, regia Paco Plaza, cu Sandra Escacena, Bruna González, Claudia Placer)
Madrid, 1991. După o eclipsă de soare, adolescenta Verónica și prietenele ei decid să organizeze o sesiune de Ouija la școală. Ceea ce începe ca un joc inocent se transformă rapid într-un coșmar. Când fenomene ciudate și terifiante încep să apară în casa ei, Verónica se trezește prinsă într-un cerc vicios al terorii supranaturale pe care nimeni nu o crede. Pe măsură ce încearcă să își protejeze frații și sora mai mici, devine clar că în viața ei s-a trezit ceva ce nu poate controla – și care vrea mai mult decât să îi sperie.
Veronica nu este doar o altă poveste despre posedare și fantome – filmul se bazează pe un caz real din Spania, cunoscut drept „cazul Vallecas”, care este unul dintre puținele cazuri de activitate paranormală documentate oficial în rapoartele poliției. Regizorul Paco Plaza, care și-a făcut un nume cu filmul horror cult [REC], creează o atmosferă tensionată și stranie, care crește încet până la un punct culminant care vă va lăsa fără cuvinte. Sandra Escacena, în rolul principal, oferă o interpretare convingătoare și încărcată emoțional, care face ca filmul să se detașeze de poveștile demonologice clasice.
Cam
(2018, regia: Daniel Goldhaber, cu: Madeline Brewer Madeline Brewer, Patch Darragh, Melora Walters)
Alice este o camgirl online de succes care își construiește o reputație pe platforma pentru adulți cu spectacolele ei nebunești. Într-o zi, află că i-a fost deturnat contul – și mai rău, cineva care arată exact ca ea îi prezintă spectacolele în direct, fără ca Alice să aibă vreun control asupra lor.
Disperată să afle cum este posibil acest lucru, Alice pornește să afle, dar cu cât investighează mai mult, cu atât se implică mai mult într-un joc terifiant în care granița dintre lumea virtuală și realitate este tot mai neclară.
Cam este un thriller psihologic care examinează identitatea noastră digitală și puterea pe care platformele online o au asupra noastră. Filmul se remarcă prin scenariul tensionat, estetica vizuală și un sentiment terifiant de paranoia care nu te lasă să pleci nici după final. Madeline Brewer (Handmaid’s Tale) este strălucitoare în rolul principal și poartă întregul film pe umerii ei. Cam nu este un film horror clasic, ci un thriller psihologic care arată partea înfricoșătoare a vieții în era digitală.