Sari la conținut

Limbajul secret al însoțitorilor de bord pe care pasagerii nu îl înțeleg

Ce fel de secrete ascund însoțitorii de bord pasagerilor? Se pare că totul este bine ascuns în felul în care vorbesc.

Probabil ați observat că însoțitorii de bord folosesc un anumit vocabular atunci când vorbesc între ei în timpul zborului. Anumite cuvinte precum „ochi roșu” sau „cap mort” pot fi destul de bine cunoscute printre călătorii experimentați, dar există câteva cuvinte cu care s-ar putea să nu fiți familiarizați.

Pentru cei care nu știu, „red eye” se referă la zborurile de noapte, iar „dead head” este un angajat al companiei aeriene care se află la bordul unui zbor, dar nu este de serviciu. Mister rezolvat.

După ce ați învățat acești termeni, ați putea fi intrigați să aflați mai multe despre limbajul secret pe care însoțitorii de bord îl folosesc pentru a comunica. Ei bine, în realitate, ei folosesc doar un limbaj prescurtat pe care ceilalți însoțitori de bord îl cunosc, pentru a-și face treaba cât mai eficient posibil. În unele cazuri, acești termeni le permit însoțitorilor de bord să comunice despre unele dintre aspectele mai puțin plăcute ale muncii lor, fără a deranja pasagerii.

Dar, dacă sunteți cu adevărat curios cu privire la acești termeni, puteți găsi cu ușurință definiții pe internet – unele furnizate de însoțitori de bord adevărați. Unii dintre acești termeni au utilizări foarte practice, în timp ce altele sunt mai mult o glumă privată între persoanele care lucrează în „cerul prietenos”.

Iată câțiva termeni pe care însoțitorii de bord îi folosesc pentru a vorbi între ei în timp ce sunt în timpul zborului. Data viitoare când auziți aceste cuvinte, fiți mândri că sunteți oficial în cunoștință de cauză.

Galley și galley queen

O bucătărie este, în esență, bucătăria avionului. Aici însoțitorii de bord pregătesc mesele, băuturile și instalează alte servicii pentru cabină, potrivit Airportag. O „regină a bucătăriei” este un termen argotic pentru un însoțitor de bord care este deosebit de teritorial cu privire la această zonă și nu-i place ca alte persoane să se amestece în acest spațiu, a raportat HuffPost.

Scaunul săritor

Potrivit BBC, jump seat-ul este un scaun special, mai mic, pe care însoțitorii de bord îl folosesc în timpul decolării, aterizării și turbulențelor. Acesta se pliază automat în sus sau „sare” atunci când însoțitorul de bord se ridică în picioare, de unde și numele.

Spinners și runners

Acești termeni sunt folosiți pentru a identifica cei mai puțin preferați pasageri ai unui pasager experimentat, potrivit BBC. Un spinner este un pasager care sosește în ultimul moment fără să aibă un loc alocat, așa că i se spune să urce în avion și să caute un loc. De obicei, ei doar stau pe culoar și se uită în jur, sau „se învârt”. Runners sunt pasagerii care întârzie sau vin de la un alt zbor, așa că sunt găsiți alergând prin aeroport pentru a prinde zborul.

Zborul miraculos

Acesta poate fi un pic răutăcios, dar „zborul miraculos” este un termen folosit pentru un pasager care are nevoie de asistența unui scaun cu rotile pentru a se îmbarca în zbor, dar „miraculos” nu are nevoie de acesta pentru a coborî. Aparent, unii pasageri abuzează de sistem folosind un scaun cu rotile pentru a urca mai devreme în avion.

Perete despărțitor

Acesta este peretele care împarte aeronava. De obicei, se află înaintea primului rând și este, de asemenea, locul unde se găsesc adesea toaletele și bucătăria.

Sonerii

Ce sunt toate acele sunete pe care le auziți în timpul zborului? Însoțitorii de zbor le numesc sonerii. Acestea pot varia în ton și pot însemna multe lucruri diferite – de exemplu, dacă un pasager apasă butonul de serviciu, dacă pilotul sună sau dacă există o urgență.

Ochi roz

Nu vă faceți griji, nu este ceea ce credeți. Un pink eye este un zbor care este ceva mai devreme decât un red eye: târziu în noapte, dar nu peste noapte, potrivit Matador Network. De obicei, acest zbor nu aterizează mult mai târziu de miezul nopții.

Ceas între picioare

Așa se numește atunci când un însoțitor de bord este însărcinat cu verificarea centurilor de siguranță, potrivit HuffPost.

Verificarea încrucișată

Acest lucru se întâmplă în timpul sosirii sau plecării, potrivit BBC. Când auziți acest lucru, înseamnă că însoțitorii de bord trebuie să verifice de două ori ușile aeronavelor pentru a se asigura că sunt înarmați și pregătiți în cazul unei evacuări.

Buze și ponturi

Acest termen se referă la un însoțitor de bord care poartă ruj și lac de unghii asortate, potrivit Matador Network. Este un memento subtil că, chiar și în mijlocul unei zile stresante de zbor, trebuie să arate adecvat și îngrijit.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel