Sari la conținut

INEDIT. Care este povestea din spatele numelui Google. Cum s-a „născut” dr. Google?

cautari Google
Sursa foto: arhiva Doctorul Zilei

Celebra platformă Google a fost fondată la 4 septembrie 1998 de informaticienii americani Larry Page și Sergey Brin în timp ce erau studenți PhD la Stanford University în California.

După de aproape 30 de ani, Google a devenit cel mai popular motor de căutare din lume. Însă, puține persoane știu care este semnificația celebrei platforme.

Care este povestea din spatele numelui Google

Numele platformei are o poveste interesantă în spate, anume reflectă capacitatea de a indexa o capacitate mare de date. Google a fost fondat deci doi studenți doctoranzi la Universitatea Stanford din California, potrivit ziare.com.

Page și Brin au început acest proiect în 1996, când motorul de căutare era cunoscut sub numele de „Backrub”. Acesta semnifica faptul că motorul se concentra pe backlink-uri, ajutând utilizatorii să înțeleagă de unde provin informațiile și să determine care site-uri sunt de încredere pe anumite subiecte.

Un an mai târziu, fondatorii au decis că platforma avea nevoie de un nume nou și reprezentativ. Căutând un termen care să reflecte capacitatea de a indexa o cantitate enormă de date, au ajuns la „Googol”. Acest termen matematic descrie numărul 1 urmat de 100 de zerouri, simbolizând vastitatea datelor pe care motorul de căutare le putea gestiona.

Cum s-a ajuns la numele de „Google”

În timpul discuțiilor pentru alegerea numelui, un coleg le-a sugerat „Googolplex”, însă Larry Page a propus forma prescurtată „Googol”.

Verificând disponibilitatea domeniului, au tastat din greșeală „google.com” în loc de „googol.com” și au descoperit că domeniul era disponibil. Le-a plăcut numele, iar astfel, pe 15 septembrie 1997, google.com a devenit realitate.

Dr Google pentru mulţi tineri

De-a lungul timpului multe persoane s-au mulţumit să caute pe Google ce boală ar putea avea. Rezultatele căutării pot varia de la o tumoră pe creier la o simplă deshidratare. Dar medicii atrag atenţia că, prin autodiagnosticare, riști să crezi că ai o boală pe care, de fapt, nu o ai, mai ales dacă simptomele sunt comune.

Cine sunt românii care apelează la autodiagnostic și automedicație? Profilul sociodemografic:

• 22% persoane cu vârsta cuprinsă între 35-44 de ani

• 64% de sex feminin

• 85% din mediul urban

• 65% absolvenți de studii medii superioare

• 52% angajați

• 63% căsătoriți

Google și YouTube, cele mai vizitate site-uri din lume

În prezent, platformele Google și YouTube sunt cele mai vizitate două site-uri din întreaga lume, urmate de Facebook și X (cunoscut anterior ca Twitter).

Google este, de asemenea, cel mai mare motor de căutare, aplicație de cartografiere și navigație, furnizor de e-mail, suită de birou, platformă video online, furnizor de stocare foto și în cloud, sistem de operare mobil, browser web, cadru de învățare automată și furnizor de asistent virtual IA din lume evaluat după cota de piață.

Pe lista celor mai valoroase mărci, Google este evaluat pe locul al doilea de Forbes și locul al patrulea de Interbrand.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel