Din cuprinsul articolului
Tinerii din generația Z. Se spune că vremurile disperate necesită măsuri disperate. Astfel, un absolvent proaspăt de facultate din cinci e însoțit de un părinte la interviul de angajare.
Gen Z e formată din persoanele născute între 1997 și 2010. Zoomerii, așa cum li se mai spune, fac parte dintr-o generație de tip „artist”, adică una care a avut o copilărie marcată de mari pericole care au dus la consens public, instituții puternice și o etică a sacrificiului personal.
Aceștia au crescut nefiind așa de protejați de adulții preocupați de criză și devin adulți într-o lume post-criză.
Tinerii din generația Z își aduc părinții la interviurile de angajare
Potrivit unui sondaj efectuat pe 800 de manageri, directori și executivi implicați în procesul de angajare, 19% (sau aproape unul din cinci) au raportat că un absolvent proaspăt de facultate a adus cu ei un părinte la interviul de angajare.
Sondajul, realizat de Intelligent, o revistă online axată pe viața studențească, a mai relevat că 38% (aproape doi din cinci) dintre angajatorii chestionați evită în mod activ să angajeze proaspăt absolvenți de facultate pentru locuri de muncă pentru care sunt de fapt calificați.
De fapt, mulți angajatori oferă lucrătorilor mai în vârstă salarii mai mari și beneficii sporite, cum ar fi munca de la distanță doar pentru a evita angajarea absolvenților de facultate din generația Z.
Potrivit sondajului, angajatorii favorizează lucrătorii mai în vârstă în parte din cauză că tinerii profesioniști nu reușesc să impresioneze managerii de recrutare în timpul interviurilor de angajare.
Peste jumătate dintre angajatori au declarat că recruții tineri au dificultăți în a menține contactul vizual în timpul interviului, iar 50% au spus că au cerut compensații nerezonabile.
Aproape jumătate au spus că au apărut într-o ținută nepotrivită, iar aproape 20% au declarat că au venit însoțiți de un părinte la interviu.
Managerii oferă beneficii profesioniștilor mai în vârstă
Managerii, arată sursa citată, folosesc mai multe tactici pentru a atrage profesioniștii mai în vârstă,
- 60% oferind mai multe beneficii,
- 59% oferind salarii mai mari,
- 48% oferind posibilități de lucru la distanță sau hibrid,
- 46% sunt dispuși să angajeze candidați supra-calificați.
Mai mult, profesioniștii tineri au reputația de a fi dificili de lucrat cu ei.
- Aproape doi din trei angajatori cred că absolvenții recenți de facultate se consideră îndreptățiți și că deseori nu pot gestiona volumul de muncă.
- Cel puțin 58% au spus că se supără prea ușor și nu sunt pregătiți pentru piața muncii. Acest lucru include incapacitatea de a primi feedback și abilități slabe de comunicare, arată sondajul.
Odată cu intrarea pe piața muncii în număr tot mai mare a Generației Z, în ultimii ani, angajatorii sunt îngrijorați cu privire la capacitatea tinerilor de a se adapta la viața corporativă.
PWC, Deloitte și KPMG sunt printre marile firme care au afirmat că angajații din Generația Z care au absolvit în timpul pandemiei au dificultăți în a-și exercita abilitățile de comunicare de bază și eticheta de birou.
Ca urmare, companiile au oferit cursuri suplimentare privind unele abilități precum trimiterea e-mailurilor, hainele purtate la birou și lucrul în echipă.