„Este destul de simplu, dar dacă vom comite vreo greşeală, sunt puţine şanse să ieşim din ea”…
Amintim că submarinul „Titan” a explodat pe 18 iunie, la doar câteva ore după plecare, în timp ce investiga epava epavei „Titanic”. Tragedia, care a luat viața a cinci persoane, inclusiv CEO-ul Oceangate, Stockton Rush, a ridicat imediat multe întrebări cu privire la credibilitatea Titanului.
Un clip promoţional postat pe canalul YouTube al companiei în 2018 a stârnit noi probleme, relatează Insider.
În acest videoclip, Stockton Rush, şeful companiei care a dezvoltat şi a operat submersibilul, oferă detalii despre designul dispozitivului care avea să devină „Titan” câţiva ani mai târziu. Prezintă lipiciul folosit pentru asamblarea diferitelor părţi ale ambarcaţiunii.
„Este destul de simplu, dar dacă vom comite vreo greşeală, sunt puţine şanse să ieşim din ea”, a explicat CEO-ul, înainte de a declara că consistenţa acestui adeziv era asemănătoare cu cea a „untului de arahide”.
Fostul șef de afaceri maritime a fost concediat după declarații
Aceste afirmații au o rezonanță diferită astăzi, răspunzând aparent la întrebări despre siguranța lui „Titan” exprimate de unii experți și foști angajați Oceangate.
Pentru David Lockridge, fostul director de operațiuni maritime al companiei din 2015 până în 2018, submarinul avea câteva slăbiciuni majore, în special corpul său din fibră de carbon. Se pare că a fost concediat după ce și-a exprimat criticile.
„Mi-e atât de teamă că se va sinucide şi va ucide alţi oameni pentru a-şi stimula ego-ul”, a scris David Lochridge într-un e-mail trimis unui alt coleg sceptic.
Stockton Rush şi-a exprimat în mod repetat ostilitatea faţă de rezervele exprimate cu privire la activitatea sa.
„Am auzit de prea multe ori strigătele fără temei ‘vei ucide pe cineva’. Iau asta ca pe o insultă personală gravă”, a spus el, de exemplu, într-un vlog publicat în 2021.
De asemenea, CEO-ul refuzase întotdeauna să certifice „Titanul” de către autorităţile americane, considerând că proiectul său „este împotriva ortodoxiei submersibile, dar asta este natura inovaţiei”.
Mai multe cercetări sunt în desfăşurare pentru a încerca să se stabilească eroarea care a stat la originea accidentului.