Din cuprinsul articolului
Demn de cartea recordurilor: un român a sunat de 11.000 de ori la 112. În anul 2022, operatorii Serviciului Român de Telecomunicații (STS) au preluat 10.248.377 de apeluri.
Dintre acestea, urgențele au reprezentat 57,82% din numărul total al apelurilor recepționate. Diferența de 42,18% au fost non-urgențe.
Numărul apelurilor de urgență într-o limbă străină a crescut, în 2022
În 2022, numărul apelurilor de urgenţă preluate într-o limbă străină a crescut cu 16% faţă de anul precedent.
S-au înregistrat 24.383 de astfel de apeluri faţă de 20.944 în 2021. Numărul apelurilor la 112 procesate în limba ucraineană şi rusă a crescut la peste 1.000 în 2022 faţă de 2021, când au reprezentat mai puţin de 50 de cazuri.
„Anul trecut, operatorii STS ai Serviciului de urgenţă 112 au gestionat urgenţe în diferite limbi străine, au oferit sprijin de traducere pe timpul interviului şi al intervenţiei pentru îngrijiri medicale de urgenţă, operaţiuni de căutare şi salvare în zonele montane din apropierea graniţei sau în colaborarea cu autorităţile locale şi cele din ţările vecine.
Fiecare operator stăpâneşte cel puţin o limbă de circulaţie internaţională, printre care amintim engleză, franceză, spaniolă, ucraineană, maghiară, italiană, germană, turcă, rusă, greacă şi bulgară”, informează STS.
Demn de cartea recordurilor: un român a sunat de 11.000 de ori la 112
A fost consemnat și un număr record de apeluri inutile la numărul de urgență. Astfel, un bărbat din Brăila a sunat de 11.000 de ori la 112 fără să aibă nicio urgență.
Autorităţile reamintesc că apelarea abuzivă a numărului unic de urgențe poate fi sancționată cu amendă între 1.000 şi 2.000 de lei sau cu până la 200 de ore de muncă în folosul comunității.
Dacă fapta este repetată în interval de o lună, sancțiunea maximă poate ajunge la 4.000 de lei sau la 400 de ore de muncă în folosul comunității.
Conform legislației în vigoare, prin alertare falsă se înțelege utilizarea intenționată a numărului 112 pentru determinarea alarmării sau intervenției agențiilor specializate de intervenție în mod nejustificat.
De asemenea, prin apelare abuzivă se înțelege apelarea repetată, cu rea intenție, a numărului 112, fără ca apelantul să justifice o stare care necesită acțiunea agențiilor specializate de intervenție.
Cele mai multe apeluri de urgență
Județele cu cel mai ridicat procent de cazuri de urgență, raportat la numărul total de apeluri înregistrate la respectivul Centru 112:
- București-Ilfov – 66,41%
- Alba – 66,24%
- Cluj – 66,16%
Județele cu cel mai ridicat procent de apeluri non-urgente, raportat la numărul total de apeluri înregistrat la respectivul Centru 112:
- Gorj – 64,86%
- Mureș – 58,03%
- Covasna – 55,70%