Din cuprinsul articolului
Stresul la locul de muncă este pus pe seama presiunilor la care nu reușim să facem față. Astfel, avem tendința de a ne simți compleșiți psihic și incapabili de a gestiona emoțiile.
Psiholog Laura Maria Cojocaru afirmă că sursele de stres legat de serviciu sunt de obicei: salariile mici, lipsa suportului social, lipsa controlului asupra decizilor pe care trebuie să le ia persoană în postul deținut (conflictul de rol), expectanțe neclare ale performanței din partea angajatorului sau a angajatului, șanse mici de evoluție sau avansare, supraîncărcare cu sarcini, sarcini insuficient de provocatoare sau de captivante, continuarea muncii concrete sau menținerea unei preocupări mentale legate de serviciu și acasă, după terminarea programului de lucru.
Specialistul recomandă şase lucruri pentru a evita de stres în timpul serviciului.
1. Ia o pauză de lucru. După fiecare oră de muncă încearcă să te opreșți 5 minute și să ieși din birou, să stai 5-10 minute în fața unei ferestre deschise, respiră adânc de câteva ori, îndreaptă-ți atenția asupra eliberării tensiunii și a calmării bătăilor inimii.
2. Ia o pauză de atitudine. Vizualizează cu ochii minții orice ar putea declanșa sentimente pozitive (de ex. imaginea familiei, a animalelor de companie, un peisaj de vis, o imagine plăcută din vacanță).
3. Gestionează-ți mai bine timpul. Oprește-te din mulți-tasking, care presupune de fapt “multi-gândit”, analizează care sunt prioritățile și menține-ți atenția pe o singură activitate până este finalizată.
4. Fă-ți prieteni la locul de muncă – în felul acesta vei avea în jurul tău persoane cu care poți discuta atunci când ai nevoie de o pauză sau când ai nevoie să iei o decizie mai dificilă.
5. Păstrează o atitudine pozitivă față de locul de muncă. Reamintește-ți aspectele care îți plac în activitatea ta, motivațiile pentru care ai ales-o, beneficiile pe care le obții făcând ceea ce faci.
6. Oferă șefului tău un plan de gestionare a factorilor stresanţi, menit să te ajute să performezi mai bine.
Diferite sondaje au relevat faptul că în ultimii ani tot mai mulţi angajaţi români resimt efectele programului haotic și ale cerințelor tot mai mari din partea angajatorilor, unii dintre ei confruntându-se chiar cu simptomele sindromului burnout, care duc la o eficienţă profesională redusă.
Horoscopul zilei de luni, 18 noiembrie 2024, aduce schimbări importante pentru cei mai mulți nativi…
Din cauza acestui obiect, multe persoane se aleg cu probleme de sănătate și stări neplăcute,…
Acest tip de test este utilizat în evaluarea fizică a fluxului sanguin arterial al mâinilor.…
Pietrele la rinichi, cunoscute si sub denumirile de calculi renali sau litiază renală/urolitiază, sunt mici formaţiuni compuse…
După moartea lui Silviu Prigoană, Adriana Bahmuţeanu a cerut emiterea unei ordonanţe preşedinţiale prin care…
Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, crede că goana după căutarea în cadru legal a situaţiilor care…